Case:
Veiligheidsregio Noord-Holland Noord ondersteunt alle brandweerkorpsen in Noord-Holland bij het aantrekken van nieuwe brandweermensen.
Uitgangspunt daarbij is een uitgebreid wervingsplan.
Aanpak:
Om te beginnen hebben we het wervingsplan samengevat tot 12 heldere, beknopte stappen. Hiermee heb ik een visueel stappenplan gemaakt, met icons voor elke stap. Deze visual is in staand formaat afgedrukt voor zowel handout als XL print.
Vervolgens is de visual omgebouwd naar liggend formaat, voor gebruik in een interactief document. De visual is volledig klikbaar, per stap springt de gebruiker naar een achterliggende pagina met verdiepende informatie. De publicatie heeft zowel een interne navigatie als klikbare links naar externe (online) informatie.
In de publicatie worden herkenbare illustratieve elementen gebruikt uit de visual.
Resultaat:
Het interactieve wervingsplan wordt gemaild aan de korpsen is downloadbaar. De inhoud kan worden geactualiseerd wanneer dat nodig is.
De visual wordt daarnaast ingezet als XL print op de brandweerlocaties en als handout bij bijeenkomsten.