case:
In deze hybride uitgave wordt de toegvoegde waarde onderzocht van vijf Nederlandse platforms die internationaal kennis samenbrengen en uitwisselen.
aanpak:
Omdat er veel tekst en nauwelijks beeldmateriaal beschikbaar was, heb ik eerst een serie basisillustraties ontwikkeld. Met losse gekleurde bolletjes zijn pictogrammen en afbeeldingen gemaakt, waarmee onderwerpen geïllustreerd worden. Alle teksten zijn in een strakke layout gezet, met kaders en tabellen in een heldere structuur.
De output is een hybride uitgave: de uitgave bestaat tegelijkertijd als (digitaal) gedrukte publicatie én als interactieve PDF, voorzien van klikbare navigatie en koppelingen naar online content. Zo zijn vanuit één opmaakdocument twee uitgaven gemaakt: een papieren en een interactieve.
resultaat:
De gedrukte brochure is in een bescheiden oplage digitaal gedrukt en 'on demand' beschikbaar. De voorraad is daardoor minimaal.
De interactieve uitgave is gemaild en online op te vragen.
Deze hybride uitgave is daarmee efficiënt en flexibel.